Mini ingatlanmarketing kurzus – tulajdonosoknak 3/5.rész

Kedves lakás tulajdonos!

Folytatjuk a gyakorlatban kipróbált, jól működő marketing eszközökkel történő ismerkedést,

amiket alkalmazva Ön is képes lesz ingatlana értékesítésénél

 

1. elkerülni a milliós veszteséget okozó tipikus csapdákat,

2. hatékonyan hirdetni és a legmagasabb áron értékesíteni.

———————————————————————————————————————-

Mai témánk:

Gyakorlati tippek, hatékony eszközök

ingatlana értékesítéséhez

Fel kell hívnom a figyelmét arra, hogy az ingatlanvásárlás a legtöbb esetben érzelmi döntésen alapszik. Amire tehát koncentrálnia kell az az, hogy a helyszínen az érdeklődőben jó benyomás alakuljon ki. Ahhoz, hogy valaki eljusson a helyszínre, a helyes árazás mellett szüksége lesz néhány csábító eszközre, amivel felkelti célcsoportja figyelmét. Az első lépésünk a profi fotók elkészítése legyen, amit egy rend-csinálás kell, hogy megelőzzön. A fényképezésnél a rendrakáson kívül figyeljünk a fényviszonyokra, mert az érdekelődők száma fog múlni azon, hogy kellemes-, vagy mogorva hangulatú fotókat sikerül készítenünk. Ezek a képek fognak étvágyat csinálni az ingatlanunkhoz, ha nem olyannak akarjuk eladni a lakást, aki a rossz képek ellenére is érdeklődik. (ez utóbbiak ugyanis a befektetők, akik csakis a piaci ár alatt vásárolnak, és ugye nem ők lesznek a fő célcsoportunk….) Csináljunk tehát szép képeket: gyújtsuk föl a villanyokat, és ne fotózzunk fénnyel szemben!     A következő feladatunk a „hirdetési szöveg, ami elad” elkészítése lesz. Bár igaz a  mondás, mely szerint „1 kép mint 100 szó”, azért vegyük elő a kreativitásunkat és a száraz tényeken kívül említsük meg a főbb érveket, ami miatt a mi  ingatlanunkat érdemes választania az érdeklődőnek a többivel szemben. Hirdessünk a célcsoportnak! A szövegben emeljük ki ingatlanunk főbb tulajdonságait, és szánjon rá időt, hogy megfogalmazza: kinek-, és miért jó itt lakni. Emelje ki az előnyöket, de ne titkolja el az ingatlan lényeges negatív adottságait sem. 4. emeleti lift nélküli lakásunkat hirdethetjük „izmos combok, feszes popók” szlogennel, (de azért ne lepődjünk meg, ha ezt a tényt a legtöbben nem előnyként fogják értékelni :)). Érdemes minél élethűbb leírásra törekednünk, mert ezzel sok fölösleges időtöltést spórolunk meg.

 

Hirdetési helyek, eszközök:

Fel kell készülnünk arra, hogy az ingatlan eladás általában komoly hirdetési költség ráfordítást igényel, amit egyéni hirdetőként előre kell kifizetnünk. Jó, ha előre kiszámoljuk, hogy milyen összeget kell erre fordítanunk, mert az ingatlan értékétől függően gyakran az 1%-ot is eléri. A leghatékonyabb módszer az internetes hirdetés, azon belül is az ingatlanos portálok, viszont itt sok másik ajánlattal kell versenybe szállni és valahogy ki kell emelnünk a tömegből a hirdetésünket, aminek anyagi vonzata van. Nagyon sokszor a potenciális érdeklődő az ingatlan vonzáskörzetében lakik. Nekik nem kell bemutatni a környéket, mert ők is ott laknak, és ott is akarnak maradni (mert már megszokták és megszerették), de éppen kisebbre, vagy nagyobbra akarják cserélni jelenlegi otthonukat, esetleg a környékre akarják költöztetni a nagymamát, stb. Tehát elsőként a környékbeliekkel kell tudatni eladási szándékunkat. Az ehhez használható eszközök pl. a hirdetési tábla, a szórólap, és az ingatlanügynökségnél rögzített vevői igények. (Ha szereti lakókörnyezetét és tiszteli az it t élőket, a villanyoszlopra, fára kiragasztott hirdetésekről lebeszélném. De ha mindenképpen ragasztani akar, használja a lakossági hirdető táblákat!) A hirdetések megjelentetése során mérjük a hirdetések hatékonyságát, és figyeljük a piac visszajelzéseit! Ha a reális áron meghirdetett hirdetésünkre nem telefonál senki, az nem azért van, mert „rossz a piac”, hanem azért, mert valamit elrontottunk. Ekkor nézzük meg (akár ismerőssel is véleményeztessük) újra a képeket, a szöveget és vizsgáljuk felül az árat. Ha sikerült felkeltenünk az érdeklődést eladó lakásunk iránt, akkor csörögni fog a telefon. Ez a csörgés a hirdetéseinkbe fektetett pénznek a csörgése. Vigyázzon: ha nem veszi fel –máshol fog csörögni! TIPP: Legjobb, ha erre a projektre rendszeresít egy külön mobil telefont feltöltő kártyával, mert így biztosan el tudja különíteni az ingatlan hirdetésre érkező hívásokat. Elsőként valószínűleg az ingatlanközvetítők fognak telefonálni, akikre nem kell haragudni, hanem célszerű kézbe vennie az irányítást: akit érdekel az ingatlan, küldje el e-mailben a bemutatkozó anyagát és azt, hogy miért gondolja, hogy el tudná adni az ingatlant. Alkalom adtán pedig – ha Ön is szükségét érzi – fel tudja venni vele a kapcsolatot – azzal és akkor, akit Ön meggyőzőnek talált. Ha érdeklődő jelentkezik, akkor időpontot kell egyeztetniük a lakás bemutatására, amelyet célszerű úgy szervezni, hogy az érdeklődő ne a legelőnytelenebb oldalát lássa meg először az ingatlannak. ( pl. ha keleti tájolású az ingatlan, akkor ne délután 4-kor nézzék meg, hanem inkább délelőtt) Ha teheti, jelöljön ki minden héten 2-3 fix időpontot, amikor az érdeklődők megnézhetik a lakást, mert így Ön is sokkal jobban tudja tervezni az idejét és fel tudja készíteni a lakást (home staging) az eladásra. Az ingatlanról szerzett első benyomás megismételhetetlen!  

„Mini ingatlanmarketing” tanfolyamunk következő részében arról lesz szó,

hogyan tegye ellenállhatatlanná ingatlanát a vásárlók számára!

 


 Az Ingatlanspecialisták Önnek időt spórolnak!

Fontos Önnek, hogy ingatlanát a leggyorsabban  – a lehető legmagasabb áron értékesítse?

Ide kattintva válassza ki saját specialistáját – és kérje ki véleményét!


Comments


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/ingakhu1/public_html/regi/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399