Mini marketing kurzus – ingatlan tulajdonosoknak – 1/5.rész

Miért nem képes a legtöbb tulajdonos

reális áron eladni a saját ingatlanát?

 

Kedves ingatlan tulajdonos!

 

A gyakorlatban kipróbált, jól működő marketing eszközökkel fogom megismertetni,

amiket alkalmazva Ön is képes lesz ingatlana értékesítésénél

 

1. elkerülni a milliós veszteséget okozó tipikus csapdákat,

2. hatékonyan hirdetni és a legmagasabb áron értékesíteni.

 

——————————————————————————————————————————

 

5 részes mini-ingatlanmarketing tanfolyamunk kezdéseként fussuk át:

milyen főbb elemekből áll az ingatlan marketing?

  1. Célok meghatározása (mit akarok megvalósítani?)
  2. Piackutatás, információ gyűjtés (itt mérjük fel, hogy milyen piacra kell „beszállnunk”)
  3. Értékbecslés, árazás – összehasonlító adatok alapján, (ingatlan értéktérképek)
  4. Értékesítési stratégia – hogyan, kivel, mennyi idő alatt?
  5. Milyen marketing eszközöket használhatunk?
  6. Hogyan írjon hatásos hirdetési szöveget?
  7. Home staging, fotózás, és az ingatlan bemutatása
  8. Tárgyalás technika, alku, lezárás

 

Az első, amit tisztáznunk kell :

Ön árulja, vagy el akarja adni ingatlanát?

Szinte minden esetben már ezen a ponton eldől az ingatlanértékesítés sikeressége.

Ha eldöntötte, hogy Tényleg el fogja adni az ingatlant, akkor meg kell határozni az ingatlan reális piaci árát. Azt, hogy tényleg el akarja adni, onnan fogja megtudni, hogy lesz egy határideje, ameddig az eladást le akarja bonyolítani.

(Ha nincs ilyen határidő a fejében, akkor gyanakodjon, hogy Ön csak árulja az ingatlant, és számoljon azzal, hogy nagyon elnyúlhat az értékesítés ideje, így nem tud előre tervezni.)

Természetes, hogy nem akarja „elkótyavetyélni” a családi vagyont, ezért megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni belőle. Ez rendben is van, ha elég hosszú ideje van arra, hogy hónapokig, vagy évekig tesztelje a piacot, hogy mi az a maximális ár, amit megadnak érte.

Ez azonban gyakran azt eredményezi, hogy a vevők számára egy idő után nem lesz meg az „új a piacon” hatás és fel kell készülni arra a kérdésre, hogy: „látom, hogy már több, mint egy éve árulják az ingatlant, miért nem vette meg eddig senki?”

És erre nehéz jó választ adni…

Egy idő után az eladó is belefásul az egészbe, elfárad, elege lesz a felesleges hirdetési költségekből, a „szőnyegtaposó turistákból” , a hozzá nem értő ingatlanügynökökből, és a végén megtörten, milliókkal olcsóbban odaadja az ingatlant annak, aki „jó ütemben” érkezve végre egy konkrét ajánlatot tesz, csak legyen már vége az „átjáróháznak”.

Kedves ingatlan tulajdonos!

Ön akkor lesz képes sikeresen végigvinni az értékesítési folyamatot, ha magabiztosan tudja már az elején, hogy mit akar.

Tegye fel tehát magának a kérdést:

-TÉNYLEG EL AKAROM ADNI?

Határozott “IGEN!” esetén tűzze ki a célját!

– Hiszen ismeri a mondást: a ki nem tűzött célt nem lehet elérni!

Írja össze válaszait ezekre a kérdésekre:

– Mennyi időn belül fogja eladni az ingatlant? – Mi az a minimális összeg, amennyiért érdemes eladni, meddig érdemes az árat kitartani? – Mi a célja az ingatlanért kapott pénzzel? – Mi az ára annak, ha nem adja el az ingatlant a meghatározott idő alatt?

Ha a válaszokat összeírta, meg lesz az itinere az értékesítési folyamathoz, amit követni tud, és amikhez eszközöket tud rendelni. Ha ezekre a kérdésekre nincs meg a válasza, akkor Ön csak árulni fogja az ingatlant és csak a szerencsén fog múlni az értékesítés sikere. (viszont ebben az esetben a lottót se felejtse el megvenni :))

A következő részben arról lesz szó, hogyan tudja úgy beárazni ingatlanát,

hogy érdeklődők is legyenek a hirdetésére!

 

 


 Az ingatlan specialisták Önnek időt spórolnak!

Fontos Önnek, hogy ingatlanát a leggyorsabban  – a lehető legmagasabb áron értékesítse?

Ide kattintva válassza ki saját specialistáját – és kérje ki véleményét!


 

Comments


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/ingakhu1/public_html/regi/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399